lördag 29 oktober 2011

Fritaxi i Sverige, FY FAA-AN




Få för fan bort FRITAXI från Sverige

Nu är jag förbannad! Ja, varför? Jo, min dotter var på besök hos mig från Finland och när hon med sin familj skulle resa hem igen tog dom en taxi vid taxikön på Kornhamnstorg och åkte ner till hotell Ariadne i Värtan. För detta betalade hon kr 650:- !!!? En resa som ska kosta mellan 150:- - 180:-!
Jag kontaktade taxipriser.se och även en bekant taxiägare, fick samma svar av båda: "det är helt lagligt att ta hur mycket som helst betalt för en skjuts med bil, enligt lag?...Myndigheterna tillåter det"
Varför får inte svarttaxi härja fritt?
Visst vore en ändring i lagen vara på plats! Tänk på alla turister som blir skinnade i Sverige, det är väl ingen bra reklam för ett land som ska vara ett föredöme...
Under alla mina år till sjöss har jag blivit lurad av taxis i olika länder där vem som helst kan bedriva åkerier. Men ALDRIG i Sverige!
Klart man blir förbannad. Det måste vara regeringens fel?...! Eller...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar