söndag 6 november 2011

Skönsberg, Sundsvall en tidig morgon

Klockan är fem, det är måndag morgon, jag ser ut på Folkets Hus genom mitt fönster på fjärde våningen, ser på den regnvåta gatan. En bil kör sakta i rondellen, kanske på väg in till staden.
Morgontidningen har kommit och det pratas mycket om Timrås hockeylag, som ju bara förlorar. Sportchefen sparkades då han förordade tränarbyte! Ja, man kan fråga sig vad har hänt med ett av de bästa i Elitserien för några år sedan? Kanske schism inom förbundet eller bland andra i ledningen?
Men Skönsberg håller på att vakna, jag hör hissen på väg ner med nogon som ska ut och rasta hunden eller ta sig en morgonröka i det fria. Hemhjälpen kommer inte förrän senare för att hjälpa de behövande med sina mediciner och andra göromål.
Själv ska jag ut med hunden om en stund, den är morgontrött som tur är. "Den bästa i hela världen"!
Jag har KOL och utan min lilla jycke skulle jag inte komma ut så ofta utan bara sitta där på häcken  dagarna i ända och se fötter och ben svälla till oproportioneliga klumpar. Kondisen har blivit bättre så jag och lilla jycken går långa sträckor tre gånger per dag.
Bygget av den nya E4an har startat och grävningar med sprängning har kommit till Skönsberg. Det är trångt på gatorna stundtals, man får gå omvägar allteftersom grävningarna för nya ledningar och rör fortskrider.
Skönsberg har kommit igång efter weekenden igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar