lördag 29 oktober 2011

Postkodlotteriet, beroendeframkallande BONDFÅNGERI?

Jag har blivit beroende av Postkodlotteriet! Har haft två lotter hur länge som helst, tänkte avsluta det hela för ett år sedan men just då råkade jag vinna tvåtusen spänn och då kan man ju inte lägga av, eller...?
Nu senast, det var i september, mejlade nämnda lotteri att "nu får du ett presentkort på kr 500:- om du köper en lott till att sändas i mitten av oktober". Wow tänkte jag då, rena förtjänsten och beställde lotten. Pengarna drogs från mitt autogirokonto men inget presentkort kom i oktober. I stället  drogs avgiften för tre lotter mitt i oktober gällande för november (tror jag).
Ja ja, dom har bråttom att få in pengarna...
Man får en känsla av att vara utsatt för avancerat bondfångeri och vad annat kan man tro?!
Tittarfrågorna är så lätta att man skäms, meningen är ju att vi som är lättpåverkade ska ringa in glada i hågen troende att vi är smarta och duktiga. För det får vi betala en summa per ringning, där den svarande rösten säger att "den här gången har du ingen tur, men ring gärna igen", eller något sådant. Men avsluta lottköpen kan man ju inte, tänk om min lott vinner nästa dragning...?
Och Grannyran..., där ligger ju millionerna hur lätt som helst...en vacker dag kommer Richard Sjöberg med sitt gäng och delar ut en massa pengar...
Jag som bor i Norrland har ju inte så stor chans att vinna på Grannyran, våra postkoder dras inte ofta, det är mera vinster i dom södra rejongerna, där bor ju så många.
Hoppas på vinst nästa vecka...!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar